Obserwatorzy

środa, 10 września 2014

Gościnna Projektantka - Groszek

Witam wszystkich serdecznie,

Chciałoby się powiedzieć, czy mnie dobrze słychać?

Otóż dziś mamy dla Was wywiad z jakże utalentowaną osobą w Scrapowym Świecie - z Groszkiem,
czyli Lindą Dudziak.


Jest mi niezmiernie miło, iż to właśnie mnie przypadł zaszczyt przeprowadzenia wywiadu. Szczerze mówiąc, sama poznałam Groszka w trakcie przygotowań i muszę przyznać, że prace jakie ujrzałam na blogu zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Zresztą sami zobaczcie:







Jeżeli same zdjęcia obudziły w Was ciekawość i wciąż pragniecie wiedzieć więcej, proponuję zaparzyć sobie kawkę i zasiąść wygodnie - zapraszam na krótki wywiad z Groszkiem:



Kiedy poznałaś scrapbooking i kiedy narodziła się pasja do tego rodzaju hobby?
Ze scrapbookingiem pierwszy raz zetknęłam się dokładnie pięć lat temu.Przedtem robiłam kartki od czasu do czasu, ale raczej marne i niegodne pokazania ;) Usłyszałam od znajomej o scrapbookingu, sprawdziłam w internecie i od tego momentu przepadłam :) Oglądając zdjęcia uzdolnionych scraperek zapragnęłam również spróbować, założyłam swój blog, a pierwsze prace ozdabiałam tapetami, guzikami i ręcznie wycinanymi ozdobami, takie były moje "początki", później mój warsztat "przydasiowy" zaczął się rozrastać, powoli pojawiały się nowe produkty, rynek rzeczy do scrapbookingu również zaczął się zmieniać, pamiętam, jaka byłam szczęśliwa, gdy pojawiły się pierwsze polskie papiery, każda paczka z craftowymi rzeczami była dla mnie czymś wyjątkowym, ciągle jednak wpatrywałam się w cudowne prace innych dziewczyn i marzyłam by moje prace również ktoś docenił :)


Powiedz skąd czerpiesz inspirację? Większość osób korzysta z mapek, wyzwań lub próbuje swoich sił z liftem. Twoje prace są unikatowe.

Inspiracje staram się czerpać ze wszystkiego :) Lubię gotowe połączenia kolorystyczne, których jest dużo w internecie, próbuję nowych połączeń barw, lubię też czasami poeksperymentować z różnymi kompozycjami czy formami chociaż czasami nie jestem zadowolona z efektu, ale uczę się na błędach i zdobywam doświadczenie. Czasami też biorę udział w wyzwaniach, które mobilizują do dalszej pracy i do próbowania swoich sił w nowym zadaniu:)



Jeśli miałabyś opisać swoją metodę pracy, to od czego zaczynasz tworzyć, np kartkę? i jak dobierasz kolory swoich prac? Tak doświadczona osoba jak Ty, która ma w swoim dorobku niejedną nagrodę, jak również doświadczenie w DT, może zdradzić nam tajniki tworzenia własnego warsztatu.

Pracę zaczynam przeważnie od wyboru papierów, dokładam jedne do drugich, sprawdzam czy dobrze się ze sobą łączą, czy kolory współgrają, a wzory się nie "gryzą". Czasami mam już pomysł na całość, czasami tylko na kompozycję czy kolory, następnie zaczyna się "zabawa" :)
Bywa tak, że robię kartkę w 30 minut i jestem zadowolona, a czasami męczę się 2 godziny i nic mi się w swojej pracy nie podoba. Przeważnie jednak tworzę coś intuicyjnie, "na oko", ale lubię też posłużyć się gotową mapką.



Od czego zacząć swoją przygodę ze scrapbookingiem i jak kompletować narzędzia pracy? Z pewnością masz jakieś swoje ulubione materiały - których używasz i są one niezbędne w warsztacie crafterki. Powiedzmy taka lista TOP5, ale nie musisz się ograniczać koniecznie do 5 pozycji :-)

Twierdzę, że najważniejsze w scrapbookingu to pomysł, reszta to dodatki - co z tego, że mamy mnóstwo narzędzi i materiałów, jeśli nie potrafimy z nich korzystać?Moje ulubione materiały to przede wszystkim dobre i sprawdzone papiery. Mam swoje ulubione, na których najczęściej pracuję, są dla mnie idealne, mają odpowiednie wzory, kolory, grubość, łatwiej pracuje się na ulubionych papierach, prawda? :) Niezastąpiony jest też dla mnie Big Shot, lubię wykrojnikowe wycinanki :) Często używam też kwiatków, wstążek i kostek dystansujących :)


Co poradziłabyś nowym osobom, które chciałyby zacząć lub już zaczęły swoją przygodę ze scrapbookingiem?

Nie można się z nikim porównywać - robisz to, co lubisz po swojemu i dla własnej przyjemności :)


I już ostatnie pytanie na koniec: Czy masz jakieś plany na przyszłość związane ze scrapbookingiem?

Ostatnio często słyszę, że nowa linia polskich produktów wchodzi na rynek. Wiele kreatywnych i przedsiębiorczych dziewczyn oprócz tworzenia, zaczyna również swoją karierę z własną marką produktów. Czy Ty też masz takie marzenia?

Oczywiście, że mam takie marzenia, jest ich nawet całkiem dużo :) Oprócz tego, że bardzo chciałabym się rozwinąć w tej dziedzinie, jaką jest scrapbooking, to jeszcze marzy mi się własna kolekcja papierów, ale o tym na razie ciii.... ;)


I to by było na tyle. Ja w dalszym ciągu czuję niedosyt, a Wy?

Groszku, bardzo dziękuję Ci za tak szczerą rozmowę i życzę dalszych sukcesów, a także lekkości w tworzeniu, a przy okazji wielu możliwości by spełniać marzenia.

A Was zachęcamy zarówno do odwiedzin Groszka w jej internetowym Atelier /adresy poniżej/, jak również do zabawy z Artimeno w kolejnym wrześniowym wyzwaniu, które ukaże się już lada dzień.
Zostań Naszą Gościnną Projektantką!


Groszek - http://groszeknawrzosowisku.blogspot.com/ 
lub na FB - http://www.facebook.com/MadeByGroszek


Dziękuję,
Ajgacia



4 komentarze :

  1. Jak zawsze fantastyczne prace :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki cudny wywiad okraszony niezwykłymi inspiracjami ;-)
    Życzę spełnienia marzeń i z wielką ciekawością będę podglądać Twoje dalsze poczynania.

    pozdrawiam
    hania

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałe kartki i bardzo interesujący wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za to miłe wyróżnienie i ciepłe słowa :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.